„Osoba koja neće čitati nema prednost u odnosu na onu koja ne zna čitati.“ – Mark Twain
Potreba za uvođenjem promjena u obrazovanje, novih praksi i metoda rada te novih pristupa učenju i podučavanju, uključujući i online okruženje, prepoznata je globalno.
Tradicionalna nastava i učenje u osnovnoj i srednjoj školi nisu više u stanju udovoljiti današnjim potrebama i sve većim zahtjevima savremenog društva. Zbog toga je obaveza svih nastavnika koji rade u osnovnoj i srednjoj školi da odgojno-obrazovno djeluju na učenike i đake, i to u što većoj mjeri, bez obzira na ograničeno vrijeme boravka u školi.
Usavršavanje nastavnika organizuje se putem raznovrsnih oblika, a najčešće individualnim i grupnim usavršavanjem. Permanentno obrazovanje je složen proces koji podrazumijeva praćenje naučnih dostignuća u struci, obrazovanja i društveno postavljenih ciljeva odgoja i obrazovanja.
Organizovanim stručnim usavršavanjem potrebno je osigurati odgovarajući profesionalni razvoj nastavnika s ciljem jačanja spoznaje najnovijih dostignuća u struci, i primjene savremenih nastavnih metoda. Koliko je stručno usavršavanje nastavnika značajno, pokazuje i činjenica da je to zakonski regulisana obaveza.
Najveći znak uspjeha je učitelj koji može reći: „Djeca sada rade kao da ja ne postojim.“ – Maria Montessori
Kurikularna reforma
Školska 2022/2023. donijela je reformu kada je u pitanju način odvijanja nastave u prvim i petim razredima osnovne škole te predmetima koji se izučavaju po prvi put u osnovnoj školi u predmetnoj nastavi. Promjena se ogleda u uvođenju predmetnih kurikuluma, a nastava po ishodima učenja u prvi plan stavlja međupredmetnu povezanost.
Nastavnici koji nastavu izvode po ishodima učenja su: prvi razredi – Selma Šunj, Mirsada Boja i Emina Fejzić (razredna nastava), Mediha Šehić (Vjeronauka); peti razredi – Sanela Sakić, Senada Kapetanović, Adisa Hasić, Aida Čomor (razredna nastava), Nejra Sarajkić (Osnovi tehnike), Mediha Šehić (Vjeronauka) i Irma Džambasović (Engleski jezik), Elma Memić (Geografija) – VI razredi.
Nastavnici su pohađali brojne edukacije u organizaciji Instituta za razvoj preduniverzitetskog obrazovanja.
Prvo polugodište školske 2022/2023. je pokazalo da su nastavnici spremni za reforme, učenje, nove izazove. Održani su uspješni časovi po ishodima učenja, a časove po ishodima učenja su održali i nastavnici koji ove školske godine nisu bili u obavezi to uraditi. Prisustvovali smo uspješnim časovima kod slijedećih nastavnika:
- Senada Kapetanović (razredna nastava) – Jednačina oblika ×±a═b, a±×═b, (×±a)±b═c (čas je održan 29.11.2022.
- Sanela Sakić (razredna nastava) – Podaci i vjerovatnoća – Prikupljanje i obrada podataka (čas je održan 14.12.2022.)
- Irma Džambasović (Engleski jezik) – Food and drink – healthy food (čas je održan 11.11.2022.)
- Elma Žužić (Biologija) – Opća ekologija (nivoi ekološke integracije i ekološki faktori) (čas održan 3.11.2022.)
- Maida Šarić (Fizika) – Ohmov zakon za dio strujnog kruga (čas održan 9.11.2022.)